få hjælp til at udarbejde en unik salgsstrategi.
Tag elevatoren
- din direkte vej til succes
Tag elevatoren - din direkte vej til succes
Jeg tør (næsten) vædde med, at du ikke har nogen salgsstrategi
Det er kun de allerfærreste, der har en salgsstrategi, og derfor tillader jeg mig at antage, at du heller ikke har én. Desværre, vil jeg driste mig til at sige, for en salgsstrategi kan virkelig gøre underværker for din performance som sælger.
Med en salgsstrategi har du en klar plan for, hvordan du skal nå dine mål.
Fremfor at famle i blinde og jagte det næste salg som en hovedløs høne har du en strategi, du arbejder ud fra. Du sætter dig nogle mål og lægger derefter en plan for, hvordan du skal nå dem. Ganske enkelt.
Det tricky er altså ikke selve princippet i en salgsplan. Derimod kan det være tricky at regne ud, hvordan man udformer en effektiv salgsstrategi. Faktisk er det en disciplin, som forbavsende få sælgere mestrer, og dét er en skam. Med en salgsplan bliver det nemlig nemmere, sjovere og mere overskueligt for dig at opnå de ønskede resultater, så hvad venter du på? Tilmeld dig et af mine kurser i salgsstrategi allerede i dag – så er du ét skridt nærmere en salgsplan, der faktisk virker.
Med en salgsstrategi får du succes som sælger og gør sælgerjobbet:
- Sjovere
- Lettere
- Mere overskueligt.
Hvad er en salgsstrategi, og hvorfor er det overhovedet noget, du skal bekymre mig om?
Når du gerne vil fra A til B ude i den virkelige verden, kigger du på et kort og planlægger din rute. Sådan bør du også bære dig ad i din rolle som sælger.
Når du lægger en salgsstrategi, udformer du så at sige en ruteplan for, hvordan du skal nå dine salgsmål. Du undgår at spilde en masse af din dyrebare tid på diverse omveje, men arbejder derimod direkte og målrettet på at nå dine mål. Det er med til at effektivisere din arbejdsgang og gøre det langt nemmere og mere overskueligt at sælge.
Det er altså slet og ret for din egen skyld, du skal have en salgsplan. Det er for at gøre det lettere, sjovere, mere berigende og mere overskueligt for dig at være sælger – og tilmed have succes med det.
Ikke to salgsplaner er ens, men noget har de tilfælles
Jeg beklager, men det er desværre ikke muligt for mig at diske op med en komplet skabelon til salgsstrategien, som du blot kan downloade og udfylde. Din salgsplan er nemlig nødt til at tage udgangspunkt i dig, din virksomhed og dit produkt. I og med to virksomheder og to sælgere ikke er ens, er der heller ikke to salgsplaner, der er.
En effektiv salgsstrategi er unik og tilpasset den konkrete situation. Den skal være realistisk, men ambitiøs, og den har til formål at hjælpe dig godt frem til din destination – dine salgsmål – uden at du må tage en masse snørklede omveje. Salgsplaner har altså det tilfælles, at de gør livet lettere for dig som sælger. Ikke dårligt, vel?
Vil du være en topsælger? Så skal du have en salgsstrategi
Jeg er desværre gang på gang stødt på gode sælgere, der ikke når deres fulde potentiale – eller deres salgsmål for den sags skyld. Og hvorfor gør de ikke dét? Jo, som du måske kan regne ud, mener jeg, at det er, fordi de ikke har nogen salgsstrategi.
Jeg vil vove den påstand, at alle topsælgere har en salgsplan. Om de så har en salgsstrategi, fordi de er topsælgere, eller om de bliver topsælgere, fordi de har en salgsstrategi, er sådan set sagen uvedkommende. Det vigtigste er, at en strategi tager dig til toppen. Der vil du gerne hen, ikke sandt?
Har du ikke allerede en salgsstrategi? Så er det med at komme ud af starthullerne – og dét i en ruf! Faktisk er der ingen tid at spilde, og du har således hverken tid til at læse mere her eller se en masse eksempler på salgsstrategier. Derimod har du lige akkurat tid til at trykke på knappen her nedenfor, hvorved du i en fart kan booke et kursus i salgsstrategier.
Bliv ringet op af Rolf Høegh
Udfyld formularen forneden, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.
Gode og særdeles brugbare fif
Guldkorn fra Rolf Høeghs Blog
Er du en (for) dygtig indkøber – så pas på!
Er du typen, som altid søger den billigste pris, uanset hvad du køber? Så tænk dig grundigt om. Jeg kender mange, som har presset deres
Er vi vidne til detailhandelens kollektive selvmord?
Ja, en hård overskrift – men skrevet med et kærligt håb om at detailhandelen vågner op Men når jeg spørger dig Hvornår fik du sidst en
Husk din auto-reply fortæller hvem du er…
Ja og din auto-reply kan tilmed markedsføre dig og din virksomhed. HELT GRATIS. Men desværre er de fleste reply’s kedelige og ikke særlig imødekommende, Her